Suuuug.

Åhgud. Den här dagen började inte bra, vill jag säga. Det börjar med att jag mår illa när jag vaknar och har en sprängande huvudvärk av att jag typ sovit i en timme i natt. Sedan gör jag frukost och sätter på thevoice. Min philadelphiamacka smakar gräddfil och på thevoice gör Jakob en nässköljning = mer illamående. Sedan drar jag hemifrån och glömmer tvätta händerna, så det luktar skinkmacka på händerna och jag bara känner lagret av orenhet. Euw. Medan jag går gata upp och gata ner mot lägenheten jag ska lämna städgrejerna, blir jag helt och hållet utstirrad för att jag drar en s.k. kärringvagn med en lång mopp som sticker ut. Det tar en timme för mig att hitta lägenhetsktiten också så jag blir sen. När jag äntligen kommer fram och stiger in i trapphuset upptäcker jag att det finns två olika trappor. Jag chansar på den ena och kånkar upp dramatenväskan(som den heter med ett finare ord) till andra våningen, som det stod i sms:et från min moster, och upptäcker snart att jag såklart valde fel trappa. Sedan förbannar jag mig över att jag inte lämnade den tunga väskan(innehållande en dammsugare och en miljon rengöringsflaskor) nere och gick upp och kollade först. Så traskar jag upp till andra våningen igen och plingar på dörren märkt "Eriksson" . En tjej öppnar efter en stund och tittar frågande på mig.
"Var det ni som skulle ha städgrejerna", frågar jag glatt
"Nej...?", svarar hon.
Nähä, vad fan ska jag göra nu då...? Jag frågar tjejen om det finns någon annan "Eriksson" i byggnaden och hon svarar "En trappa ner". Jaha?!?!?!?! Jag går ner en trappa till VÅNING ETT(!!!!!) och INTE TVÅ(SOM DET STOD I SMS:ET!!!!) och hittar ingen "Eriksson". Det enda jag ser förutom massa andra namn är en dörr, vars namnskylt är bortriven. Jag chansar och ringer på. Vem öppnar dörren om inte min gamla städerska som vi sparkade för att hon städade så dåligt?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? PIIIIIINSAMT!
Jag panikar och slänger in grejerna i lägenheten och går utan att hälsa fort därifrån. Hon står kvar i dörröppningen och ser ut som ett frågetecken.

På vägen hem går jag vilse. När jag äntligen kommit på rätt spår, tar jag ett djupt andetag för att få lite frisk luft. Föga anar jag då att det står en utomhustoalett precis bredvid mig förrän jag känner en lukt som är en härlig blandning av "vanligt bajs", diarré och spya. Jag känner mig infekterad och slänger kanelbullen jag gått och ätit på.
När jag är vid sista övergångsstället hos mig blir jag nästan påkörd av en bil för att jag inte ser mig för när jag går över gatan.

INTE VÄRT DE 150 SPÄNNEN JAG FÅR FÖR ALLT JÄVLA BESVÄR!




PLUS ATT JAG ÄR SKITTRÖTT OCH FORTFARANDE HAR ASONT I HUVUDET!!!!!! Och wsom om allt detta inte räckte -  klockan halv elva måste gå hemifrån och ströa i minst en timme för då kommer lägenhetsfotograferna. JÄVVLA PISSDAG!!!!

Kommentarer
Postat av: isabelle

HAHAHAH! palla hitta på att det är eriksson på två trappor du ska till, undra hur många städgummor som kommer till dom per vecka liksommm

2009-11-01 @ 22:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0